A Dermie To Be
<iframe src="http://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID=3054107564476057249&blogName=origamyie.blogspot.com&publishMode=PUBLISH_MODE_BLOGSPOT&navbarType=BLACK&layoutType=CLASSIC&homepageUrl=http%3A%2F%origamyie.blogspot.com%2F&searchRoot=http%3A%2F%origamyie.blogspot.com%2Fsearch" height="30px" width="100%" marginwidth="0" marginheight="0" scrolling="no" id="navbar-iframe" frameborder="0"></iframe> <div id="space-for-ie"></div> <body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/plusone.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d1194421799807998293\x26blogName\x3dd3lici0us+i+my+m3+mINe...\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttp://d3lici0usimym3mine.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://d3lici0usimym3mine.blogspot.com/\x26vt\x3d1002682920528396502', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>
>> Song playing:
sejenak merasa 'darurat' part 2
Bop, bop, bop to the top.

alhamdulillah..skang sudah sampai di teratak kesayangan.home sweet home la katakan..
sampai2 je kt airport alor setaq,pulun abis segala makanan yg da depan mata..rupa2nya, nasi minyak kat 'restoran royale' sedap gile...

ok.sambung citer blik..

masa kami sume kat mansoura,da diantara kami yg nk blik sendiri..tpi takut nk kuar mansoura since da berita perompak tahan tgh jalan.n satu kumpulan pelajar malaysia dah terkena..jd kami sume berwas2 la nk blik cmne..tpi,da ja student yg redah gak,even takut2...

semasa kami kt alex,da seorang sahabat kami ni,terbawa passport kwnnye ke jeddah.tpi pada masa tuh,kawan dye still kt alex lgi..kesian sahabt yg takde passsport tu..terpaksa ditinggalkan sbb bhg imegresen mesir xkasi lepas..den,dye pon pulang ke mansoura..utk bt passport bru..*moral value=pegang passport masing2.. sbb dlm keadaan darurat ni,sume org pon kalut.jd xleh nk salah sape2..hurm,....utk 'my fren tuh':take care k..insya-allah.selamat sume

da satu video riot kt tahrir sq.di mana dlm keadaan tgh huru hara,perusuh2 masih lgi sempat menunaikan solat beramai2 secara berimam di ats jambatan..sedang sume khusyuk solat,tiba2 polis2 keparat dtg menyemburkan gas pemedih mata ke arah makmum2 dan imam.Ya ALLAH,kejamnyeeeeeee..even kami time kat mansoura,tempias gas pemedih mata terkena sy dan roomate pon,dh pedih menusuk kalbu..cmne la agknye diorg2 yg kne direct macam kene jirus mandi..tpi yg terharunye,beberapa minit selepas diorg disembur, masa diorg2 tgh solat,org2 kristian mengelilingi mereka,seakan2 menjadi benteng sambil menggenggam lengan kwn2 masing.

da jga perusuh2 dilanggar buta2 oleh kereta kebal polis,dan mangsa di lenyek sehingga kepala pecah.kejam kan?tpi xsume polis mcm tuh..da jgak polis2 yg join riot2 tuh...apa yg kita nampak di luar,xmampu utk mengungkap kebenaran..akibat corruption yg terlampau teruk...sehinggakan journalist2 dan pemberita2 di mesir meletakkan jawatan kerana mereka dikecam sbg pembelot negara oleh HUSNI MUBARAK hanya kerana melaporkan kejadian sebenar yg berlaku di negara mereka sendiri.malahan,pada hari mereka meletakkan jawatan,mereka memberitahu bahawa da sekumpulan lelaki bersenjatakan pisau dan parang sambil memakai topeng mengejar mereka bermati-matian.nasib baikla,da polis berdekatan.maka mereka meminta perlindungan di situ.ini bkn terjadi kpd sorang dua.malahan,hampir sume yg terlibat dlm perletakan jawatan tersebut menghadapi nasib yg sama.seorang yg journalist berkata bahawa mereka yg masih tggl di stesen2 penyiaran adalah mereka yg masih takut dan mereka2 yg berkompromi dgn kerajaan .beliau juga menasihatkan agar tidak mempercayai berita2 yg dipaparkan di radio n kaca tv kerana hakikatnya..ia lebih teruk drp yg dilaporkan....

ok.nti smbung lgi.nk mkn cucuq +ayaq tebu plak..huuhuh

p/s:tenkiu pakngah hashim sekeluarga yg dtg menjemput sekali kt airport semalam..terharu~
0 comments


WELCOME TO MY BLOG
follow itツ