A Dermie To Be
<iframe src="http://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID=3054107564476057249&blogName=origamyie.blogspot.com&publishMode=PUBLISH_MODE_BLOGSPOT&navbarType=BLACK&layoutType=CLASSIC&homepageUrl=http%3A%2F%origamyie.blogspot.com%2F&searchRoot=http%3A%2F%origamyie.blogspot.com%2Fsearch" height="30px" width="100%" marginwidth="0" marginheight="0" scrolling="no" id="navbar-iframe" frameborder="0"></iframe> <div id="space-for-ie"></div> <body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/plusone.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d1194421799807998293\x26blogName\x3dd3lici0us+i+my+m3+mINe...\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttp://d3lici0usimym3mine.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://d3lici0usimym3mine.blogspot.com/\x26vt\x3d1002682920528396502', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>
>> Song playing:
Ancient Egyptian Easter: Sham El-Nasim
Bop, bop, bop to the top.



hasil lukisan2 kreatif cucu tuan rumah kami
Isnin -25 APRIL
  • merupakan perayaan Sham El-Nasim (smelling breeze) bgi sesetengah KRISTIAN KOPIK.
  • salah satu perayaaan PASKAH(terpenting)
  • namun perayaan ini disambut agak berlainan di mesir.

.Awalnya diucapkan Tshom Ni Sime, dengan tshom bermaksud "taman" dan Sime ni bermaksud "padang rumput."

Seperti kebanyakan pesta Mesir kuno, Sham El-Nasim juga bergabung dengan astronomi dan alam. Ini menandakan awal festival musim semi, yang merupakan waktu mereka percaya siang dan malam adalah sama, (ketika matahari berada di Aries zodiak) maka menandakan awal penciptaan. Mereka memastikan tarikh pastinya setiap tahun oleh penampakan matahari dalam kaitannya dengan piramid besar. Mesir Purba menamakannya Pesta Shmo (kebangkitan kehidupan) dan telah secara rasmi merayakannya sejak 2700BC.

Pada celah fajar Mesir biasanya meninggalkan rumah mereka untuk memiliki piknik dengan keluarga mereka di padang rumput dan kebun untuk menikmati angin. Pada hari cuti kebangsaan Sham El-Nasim tradisional terdiri dari tepung ikan, bawang dan telur.

Ikan sangat dihormati dalam kepercayaan Mesir kuno. Belanak masin ikan (dikenali sebagai fesikh), adalah ditawarkan kepada para dewa di Esna di Mesir Atas apabila nama kuno Esna adalah Lathpolis, yang merupakan nama ikan asli sebelum masin.

telur yg dilukis oleh THOHA(cucu landlord)

Adapun mewarnai telur, itu kebiasaan yang disebutkan dalam Arahan terkenal Firaun tentang Mati dan bini Akhenaton's, "adalah Tuhan satu, ia mencipta kehidupan dari benda mati dan ia mencipta anak ayam dari telur." Oleh kerana itu, telur merupakan simbol kehidupan untuk Mesir kuno

Mesir Purba akan mendidih telur pada malam El-Nasim Syam, menghias dan warna mereka dalam pelbagai pola, kemudian menulis keinginan mereka atas telur, melipat mereka dalam bakul yang diperbuat dari daun palem dan menggantung mereka pada pohon atau atap rumah mereka dengan harapan bahawa para dewa akan menjawab keinginan mereka dengan fajar.

Kebiasaan makan bawang pada hari yang sama kuno. Menurut legenda Mesir, salah seorang putri Firaun itu mempunyai penyakit yang tak tersembuhkan. Doktor itu tidak mengerti sampai Imam Besar mula memberikan sebuah nya beberapa titis jus bawang. Kondisinya membaik dan ayahnya, senang, yang bernama Hari itu hari orang akan menjelajahi kota bawang Menf dan menawarkan untuk mati mereka "hari koalisi bawang.".

Adapun bunga dan tanaman, Mesir kuno menganggap mereka suci dan bunga teratai itu sebenarnya simbol negara di zaman kuno.

Di Mesir kuno, keluarga akan menggabungkan semua: mereka akan berkumpul pada malam Sham El-Nasim untuk mewarnai telur rebus, mempersiapkan fesikh dan bawang, beberapa menggantung bawang pintu langkah-langkah mereka untuk mengusir roh jahat dan menempatkan mereka bawah bantal cucu mereka malam itu untuk memanggil dewa Sukar. Sebelum fajar, orang akan menuju padang rumput, taman-taman dan sungai Nil bank untuk menyaksikan matahari terbit sambil membawa makanan dan bunga. Mereka menghabiskan hari mereka keluar di udara terbuka, dengan sukacita bernyanyi menghilangkan jam.


tenkiu sab sbb jd model

p/s:i just copy paste information dia atas.tenkiu 'mama' sbb bgi kami telur free!
0 comments

BeAUty vs UgLy
Bop, bop, bop to the top.

Galz or ladies or even women!pay close attenti0n to dis~

du U Eva thought dat....
u r ugly?
lost of confidence?
feeling helpless??
not satisfy with ur appearance?
style?
havin a gain in weight?

now2...darlinzs~dun u dare to think dat u r!

U R NOT!..obviusly~

~stylin,make up,hair do,new dressess~
nt necessarily for guyz to 'usha'

ciriusli!it for US to gain..

bt sumtime..
too much of fashionista are t00 BOLD to be accepted even among of the girls themself..

so its better to say...
simple is better!!

dependla kan...on behalf of da ownie herself..

apparently,we galz..(most of us)
tend to spend a lil too long..
for beauty makeover..perhaps...hahah

bt hell hoe care!
its mybe 'its t00 long for dos hoe wait'
bt not for da doer !
itu penting for us kn ladies~!
..since..
if we eva spot even the slightest cm of dirt or even tuck on our dress!

omo!!!!!!!!
it an emergency situation ladies!!!
even i myself duduk cam cacing kepanasan!
s long s dos stain ade..

tpikan..weird tau!
even kte dah iron bju lawa2..
maybelline blusher dh letak..
studio foundation dah cover pimples!..
sunblock nano dh apply...
mac fixer dah spray..
smokeys eyeshadow dh taruk
perfume berbau abis satu bilik dah pon..

yet..still!
why??
why sumtimes..or most of da time...i guess
we galz!
tend to feel...

"oh no!i lo0k fat!"

"gosh!i luk ugly in dis dress"

"omo.i hate my face!!"

bet u all penah rasa cmni!
jgn nk tipu ea.......
now2...
it not dat we are thruthfully
an UGLY

it just ..seiring dgn ketetapan ALLAH
manusia xkan penah puas with wat dey have..

jelitawan!
ur not ugly syg...
it just
u r not at UR OWN TASTE YET~

find ur inner shine !!
try change style from time to time..
if it about ur skin n health beauty..
now2..ape guna dermatologist kan??
get ur consultation...
from expertist~
jgn ingt nk lawa on instant tau!

bare in mind jelitawan..
menghias diri da batasan..
tpi ia juga penting..
bkn nk bt movie free kt pakwe2 je k..

it for ur own gud!

i luv to wear new dress!
i luv my make up
i luv my perfume..
n it not for show!
it for us to feel!
gave me lots of confidence!i tell ya!

ble i confidence...
i du thing surprisingly in gud mood!
mcm injected by endorphine gitu!
happy mood!

3 things i luv to do inside my house!
  • hair do
  • stylekn bju
  • facial therapy

pelikkan?
tpi..alasan xleh melawa..
yg kdg2 didengari

'ish!mne boleh.tk tutup aurat'
'kau gile pe nk ak mke up cmtuh??mau diorg gelak"
malu la!


sape ckp xleh pkai bju sexy2?
sape ckp xleh pkai bju daring..
sape ckp awak xleh kelihatan cantik??

bolehhh!
pkaila dlm umah..
bende yg takleh pkai kt luar..
u can du its openly inside!
xde sape nk tegur.
bkn satu kesalahan kan???
tayang kat org yg leh tgok je!
no prob!

tnyla pendapat kwn2 regularly..
be brave askin for opinion..
sbb kdg2..
bkn kte sendiri yg judge..bt people who see~
mcm tny soklan mate kalo tak tau..
mintk org ajarkan..
mcm tula gak
tips utk penampilan diri..

so ladies!
believe me~
u r definately not ugly.
it just dat u r not at ur own taste yet
search
find it!
there u go!


B3auty vs UgLy

no darling..

only
BeautY

no more
UglY

2 comments

NAMA2 PHARMA PAST YEAR
Bop, bop, bop to the top.

NAMA- TAJUK -PAPER

ADLI JIHAD -May-09 - 1,2,3
NURHAFIZAH SAHIDAN -Aug-09 - 1,2
SYAZWANIE MOHAMED - Jun-08 - 1,2
SABRINA KASSIM -Aug-09 - 1,2
UYUN -8/2009 + 6/2010 - 3 + 1
ESTEQAMMA - Jun-10 - 2,3
NAJIB - Aug-10 - 1
NORSYAZRIYATUL AISYAH -Aug-10 - 2,3
NUR DIYANA AZIZAN -Sep-07 - 1,2
NURUL NADIA MD ZIN - 9/2007 + 5/2007 - 3 + 3
AMMAR NAZMI -May-07 - 1,2



utk 2006 akn dimaklumkan kemudian
harap maklum
0 comments


WELCOME TO MY BLOG
follow itツ